‘Esok nak nikah, tiba-tiba muka jadi buruk dek disantau kawan baik sendiri’

...15 February 2017 | 2:49 pm Tak tahu nak mula dr mana. Tak semua orang percaya pd sihir, santau bagai. Aku sendiri tak percaya benda macam tu. Nak dijadikan...

‘Suruh adik ipar minta maaf kalau nak mudah bersalin’

...aku tak bersalah. Mereka ingin aku berceria Ya Allah. Dia belum berkahwin, dia tak tahu rasa menjadi menantu. Dia tak merasa menjadi seorang ibu. Aku minta Kau dengar kesedihan hati...

‘5 tahun pertahankan perkahwinan ini, akhirnya tiada jodoh jg…’

...11 February 2017 | 8:01 am Bismillah. Hampir lima tahun aku mempertahankan perkahwinan ini, akhirnya tiada jodoh jg. Aku memang sudah tahu kau kaki perempuan. Dulu masa ada Ana,...

‘Ini pengalaman aku bagaimana sakitnya bila organ-organ ini diketuk pintu neraka’

...Habis tu, yg aku masuk hospital selang tiga minggu, kos RM13,000 sekali kemo, ditambah dgn doa & tawakkal, bukan ikhtiar namanya? Some might say that I’m not in the position...

Mengapa Diploma Senibina UiTM Terus Mula Dari Ijazah

...Kenapa Diploma Senibina UiTM Terus Mula Dr Ijazah? Alhamdulillah, masa keputusan UPU keluar dulu, aku dapat course Structure tu. Memang blissful gila lah. Yass!! Tapi sejak dr hari...

Panduan & Cara Solat Sunat Taubat – Info

...& rukun solat. 1. Lafaz Niat “Sahaja aku solat taubat dua rakaat kerana Allah Taala” 2. Bacaan surah selepas Al-Fatihah: Rakaat pertama: Surah Al-Kafirun Rakaat kedua: Surah Al-Ikhlas 3. Semasa...

Blog Aku Islam

...GruGru – Penulis takkan mengetahui bagaimana harus balas jasa pembaca , sebab km sdh nonton kandungan Kami di Blog Aku Islam – GruGru yg terbaik ini . And...

‘Kalau kau tak diam, aku potong lidah kau nanti!’

...rumah tidur. Saya & anak diabaikan. Dua minggu saya pernah bermain pisau di kepala anak. “Kalau kau tak diam, aku potong lidah kau nanti!” Mungkin Allah swt nak bagi saya...

‘Biarlah ayah tak nak balik, satu hari nanti dia pasti balik cari mak & waktu itu mak dah tak ada’

...kononnya itu duit isterinya. Kereta itu dia bayar kongsi-kongsi dgn isteri ketiganya kerana itu nafkah wajib dia. Saiz rumah kami besar stor saja tetapi rumah isteri ketiganya siap ada sofa,...

Belajar diploma, tapi adab lepas makan langsung tak ada

...makan langsung tak ada. Kau bangga & senyum lebar, sedangkan makcik & pakcik yg kutip sisa kau itu, mereka lebih tua dr kau. Aku bukan baik sgt post tentang hal...