‘Biarlah ayah tak nak balik, satu hari nanti dia pasti balik cari mak & waktu itu mak dah tak ada’

...menulis kisah ini, hati terasa sedih sgt. Teringat arwah mak & segala derita yg arwah mak tanggung sebelum dijemput Ilahi. Saya msh ingat kata-kata arwah mak. “Biarlah ayah tak nak...

‘Saya tak ada buku cikgu, ayah belum dapat gaji lagi’

...beli lagi, cikgu,” jawabnya. “Sekarang dah bulan Februari, km dah tertinggal banyak. Kenapa tak beritahu cikgu?” “Ayah kata, dia belum dapat gaji lagi, cikgu. Ayah kata, kalau dia dah dapat...

Terkejut tengok anak hisap ‘deodorant’

...pun bertanyalah pd anak. “Di mana abang beli gula-gula macam ini?” soal saya. “Abang beli di luar pagar sekolah, ayah. Kenapa ayah tanya?” soalnya kembali. “Tak adalh, ayah tengok gula-gula...

Sejak perpisahan, anak-anak tak pernah terima kasih sayang apatah lagi huluran wang ringgit sbg nafkah

...pernah menerima kasih sayang apatah lagi huluran wang ringgit sbg nafkah. Saya tak pernah menuntut, tetapi tatkala melihat si ayah begitu selesa menyambut birthday anak dgn isteri baru di tempat...

‘Mak, kalau ada apa-apa terjadi pd Kak Ngah, gunakan set kain kapan ini ya?’

...arwah ayah dua tahun lalu. “Inilah yg aku pakai nanti, aku pun bakal menjadi jenazah, bakal mengikut jejak ayah. “Tiada lagi baju cantik bergaya bila bekerja. Tiada lagi tudung lilit...

‘Isteri tiada sesiapa lagi setelah berkahwin dgn suami’

...Segala suka duka semuanya diharungi bersama kita. Ada mak ayah menangis setelah anak sah menjadi isteri orang. Mereka gembira dlm masa yg sama, mereka risau & berharap agar kita mampu...

Gembirakan hati isteri, inshaAllah pintu rezeki terbuka luas

...Dia meminta saya hanya menikah sahaja dengannya sebab ayah dia sudah mula berlembut. Alhamdulillah, majlis sgt mudah, kecil-kecilan sahaja & tak habis sampai RM3,000 pun. Saya akui dia memang seorang...

‘Bila diugut lapor polis, barulah pengasuh itu mengaku mencubit anak kami kerana stress’

...tunggu kontrak habis. Kontrak baru diperbaharui awal bulan semasa dia berada dlm pantang. Kesimpulannya, kita sbg ayah & suami perlu percaya pd naluri isteri. Kalau isteri kata ada sesuatu yg...

‘Anak dah pujuk, tapi…’

...pd masa lalu sehingga menguris hati bapanya. sbg anak, itulah yg patut kita lakukan, sentiasa memohon maaf pd orang tua kita. Artikel berkaitan: Hancur hati ayah diperlakukan begini GruGru...

Anda boleh jimat RM10,070 setahun jika rela berpanas/berhujan dgn menggunakan motosikal

...setahun jika anda rela berpanas & berhujan dgn menggunakan motosikal. Nak lebih jimat, pinjam motosikal ayah atau beli motosikal secondhand secara tunai. Jika anda sgt-sgt memerlukan kereta, belilah kereta yg...